1. - Általános rendelkezések

1.1. Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) összefoglalják azt a tartalmat, amely alapján a Gaia hotelt üzemeltető GAIA Kft. (továbbiakban Szolgáltató) szállásolás tárgyában szerződést köt Vendégeivel, szabályozza a Gaia Hotel szálláshelyének és szolgáltatásainak igénybevételét.

1.2. Speciális feltételek rögzítése nem része az ÁSZF-nek, de nem zárja ki külön megállapodások, szerződések megkötését utazásszervezőkkel esetenként más-más az üzletkötésnek megfelelő részletekkel, kondíciókkal.

1.3. A Szolgáltató adatai

GAIA Termelő, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Rövidített név: GAIA Kft.
Székhely: 6000, Kecskemét, hrsz. 01555/50
Telephely: 6000, Kecskemét, Nagykőrösi utca 13.
Cégjegyzékszám: 03 09 107183
Adószám: 11779940-2-03

 

2. - Szerződő fél

 

2.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat minden esetben a Vendég veszi igénybe.

 

2.2. Amennyiben a Vendég közvetlenül lép kapcsolatba Szolgáltatóval és a szolgáltatásokra szóló megrendelését közvetlenül adja le, ebben az esetben a szerződő felek a Vendég és a Szolgáltató lesznek, továbbiakban Felek.

2.3. Amennyiben a szolgáltatások igénybevételére szóló megrendelést egy harmadik fél, továbbiakban Közvetítő adja le Szolgáltató felé, az együttműködés feltételeit a kettő fél között létrejött szerződés pontjai szabályozzák.

2.4. Szolgáltató csak abban az esetben biztosíthatja a szolgáltatásokat, ha a Vendég személyes adatait - név, lakcím - az aktuális törvényi szabályozásban rögzített módon, a szolgáltatás igénybevételének megkezdése előtt Szolgáltató rendelkezésére bocsátja.

 

3. - Foglalás módja, módosítása, a Szerződés létrejötte

3.1. A Vendég szóban (személyesen, telefonon) vagy írásban kérhet ajánlatot vagy teheti meg igényét a szolgáltatásokra vonatkozóan. Szolgáltató minden esetben írásban teszi meg ajánlatát. Amennyiben a Vendég 72 órán belül nem reagál, nem teszi meg az ajánlat elfogadását, abban az esetben a Szolgáltatót nem terheli kötöttség az elküldött ajánlatban leírtak biztosítására. Az ajánlat elfogadásának lejárati ideje ettől eltérhet, melyet a kiküldött ajánlatban rögzíteni kell.

3.2. A Szerződés abban az esetben jön létre, ha Szolgáltató írásos visszaigazolást küld a Vendég, szóban vagy írásban tett ajánlat elfogadására. Szóban tett foglalás, módosítás és szóban tett visszaigazolás nem minősül Szerződésnek.

3.3. A szállás igénybevételére kötött szerződés határozott időtartamra szól, tartalmazza a Vendég érkezésének és távozásának napját.

3.3.1. Amennyiben a Vendég a megadott dátum előtt elhagyja a szobát, és erről nem tájékoztatja előre Szolgáltatót, Szolgáltató jogosult a Szerződésben megadott szobaéjszaka bevételének teljes ellenértékére. Szolgáltatónak joga van elfogadni a Vendég részéről érkező módosítást, amennyiben úgy dönt. A megüresedett szobát Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

3.3.2. A szállás szolgáltatás meghosszabbításának Vendég általi kezdeményezéséhez Szolgáltató hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben Szolgáltató kérheti a már letöltött éjszakák, szolgáltatások díjának kiegyenlítését.

3.4. A Szerződés módosításához mindkét fél általi aláírásra van szükség.

 

4. - Lemondási feltételek

4.1. A szállás szolgáltatás kötbérmentes lemondására az érkezést megelőző 3. nap, helyi idő szerinti 24 óráig van lehetőség, amennyiben az ajánlat ettől eltérő feltételt nem tartalmaz.

4.1.1. Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik az érkezést megelőző 3. nap, helyi idő szerinti 24 órakor, amennyiben a Szerződő a szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával vagy a szerződésben rögzített egyéb módon nem biztosította.

4.1.2. Amennyiben Szerződő a 4.1.1. pontban rögzített módozatok bármelyikével biztosította a szolgáltatások igénybevételét, de az érkezési dátumnak jelzett napon 24 óráig nem érkezik meg és késését nem jelzi előzetesen, Szolgáltató jogosult a Szerződésben rögzített szállásdíjat kötbérként érvényesíteni. Ebben az esetben Szolgáltató a szállást, Szerződő fél részére másnap 14.00 óráig fenntartja, foglalja, majd ezt követően a Szerződő fél további meg nem érkezése esetén a Szerződés érvényét veszti, Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.

4.2. Csoportos foglalások, rendezvények esetén Szolgáltató a fentiektől eltérő, egyedi szerződésben rögzíti a lemondási feltételeket.

4.3. A Szerződő szolgáltatás lemondása esetén, Szolgáltató minden esetben banki átutalással fizeti vissza a lemondási feltételek szerint kiszámított összeget a Szerződő által megadott bankszámla számra, melynek végrehajtására 15 banki nap áll rendelkezésére.

 

5. - Árak

5.1. A Szolgáltató által működtetett szálloda szobaárai (Rack Rate) a szálloda recepcióján vagy a szállodai szobában kerülnek tájékoztatásra. Az egyéb szolgáltatások árai, azok szolgáltatási pontjain állnak a Vendégek rendelkezésére.

5.2. Szolgáltató az alkalmazott árakat szabadon, előzetes bejelentés nélkül megváltoztathatja.

5.3. Szolgáltató az árak mellett megjelöli azok, aktuális, törvényben rögzített adótartalmának mértékét (ÁFA, IFA). Szolgáltató az adótörvény változása miatt megnövekedett terheket, előzetes értesítés megtételével, áthárítja a Szerződőre.

5.4. Aktuális kedvezmények, akciók és egyéb ajánlatok a szálloda recepcióján illetve a szálloda weboldalán (www.gaiahotel.hu) kerülnek tájékoztatásra.

 

6. - Családi kedvezmények

A gyermek részére a szállás kettő éves korig 0 EUR / gyermek /éj, amennyiben a szüleivel egy szobában tartózkodik. Ha a gyermek betöltötte a 2. életévét, életkora 2 és 12 év között van, akkor a szállásért 15 EUR / gyermek /éj, fizetendő, amennyiben a szüleivel egy szobában tartózkodik. Ha a gyermek betöltötte a 12. életévét, életkora 12 és 18 év között van, akkor a szállásért 30 EUR / gyermek /éj fietendő, amennyiben a szüleivel egy szobában tartózkodik.

7. - Fizetési mód, garancia

7.1. Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően tart igényt, de egyedi megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is.

7.2.1. Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértékének 50%-a a hitelkártyán zárolásra kerül.

7.2.2. Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására kérheti előleg megfizetését a fizetendő összeg egy részére vagy annak teljes összegére.

7.3. Szerződő fél számlája HUF vagy EUR devizanemben kerül kiállításra és HUF-ban vagy EUR-ban egyenlíthető ki. EUR pénznemben történő készpénzes fizetés esetén az esetlegesen visszajáró összeget EUR-ban egyenlíti ki a Szolgáltató.

7.4. Szolgáltató elfogad készpénzkímélő fizetési eszközöket (hitelkártya, SZÉP Kártya), továbbá külön szerződés alapján ajándékutalványt, vouchert, stb. Ezek aktuális listáját a Szerződő fél rendelkezésére bocsátja kérés esetén. Szerződő fél számára javasolt a választott készpénzkímélő fizetési eszközzel való fizetés lehetőségének a szállodába történő érkezés előtti tisztázása.

7.5. A fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség minden esetben a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/hitelkártyáját  terheli.

 

8. - A szolgáltatás igénybevételének módja

Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el és az utolsó napon délelőtt 11:00 óráig köteles elhagyni, kivéve ha Szolgáltató a korábbi érkezést, illetve a későbbi elutazást nem teszi Szerződő félnek lehetővé.  A korábbi érkezés illetve a későbbi elutazás díját a mindenkori árlista tartalmazza.

 

9. - Digitális okmányolvasó és Vendég Információs Zárt Adatbázis rendszer

A hatályos törvény értelmében a bejelentkezés és a szoba elfoglalásának feltétele a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő személyek személyes adatait igazoló fényképes igazolvány (személyi igazolvány, kártyaformájú vezetői engedély vagy útlevél) átadása érkezéskor a recepción, illetve digitális okmányolvasóval (szkenner) való rögzítése a szálloda részéről. Minden vendég azonosítására szükséges bemutatni a fényképes okmányt érkezéskor. (2023. január 1-től 14 éven aluli gyermekek esetében is)

A hatályos jogszabály szerint, amennyiben a vendég nem adja át érkezéskor a személyi azonosítására szolgáló okmányt, a szálloda a szálláshely-szolgáltatást megtagadja.

A jogszabály alapján megtagadott tartózkodás esetén a szálloda a foglalási visszaigazolásban szereplő előlegre, lemondási összeg megfizetésére nem tart igényt.

 

10. - Háziállatok

A szálloda nem fogad háziállatokat, semmilyen méretben.

 

11. - A szerződés teljesítésének megtagadása, a kötelezettség megszűnése

11.1. Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

  • a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szobát, illetve a létesítményt, tevékenységével kárt okoz a szállodának
  • a Vendég a szálláshely rendjével, annak alkalmazottaival durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
  • bizonyíthatóan fertőző betegségben szenved vagy annak jeleit hordozza
  • Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.

11.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés “vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.

 

12. - Szolgáltatás áthelyezési garancia

12.1. Amennyiben Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. ideiglenes üzemeltetési problémák, túltöltés stb.) nem tudja biztosítani szállodájában, Szolgáltató a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni köteles;

  • a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az abban lefoglalt időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik ugyanolyan vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi költsége Szolgáltatót terheli.
  • ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott, helyettesítő szálláshelyre való költözéshez és az esetleges későbbi vissza költözéshez.

12.2. Amennyiben Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég, a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

 

13. - A Vendég megbetegedése illetve esetleges halála

13.1. Amennyiben a szolgáltatás igénybevétele alatt a Vendég megbetegszik és nem képes saját maga érdekében, ügyében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

13.2. a Szolgáltató minden esetben költségkompenzációra tart igényt a beteg vagy elhunyt hozzátartozója, örököse vagy számlafizetője részéről a felmerülő orvosi, eljárási költségek, az esetet megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének és az eset során megsérült vagy kárt szenvedett berendezési tárgyak javításának, cseréjének fedezésére.

 

14. - Szerződő jogai

14.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, amelyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.

14.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások minőségével, teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban a hozzá írásban, igazoltan eljuttatott (vagy Szolgáltató által jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.

14.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt távozását követően megszűnik.

 

15. - Szerződő kötelezettségei

15.1. Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

15.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó, 14 év alatti gyermek(ek) csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában. A gyermek által okozott károkért teljes mértékben a szülőt terheli a felelősség.

15.3. A Vendég saját ételt, italt nem hozhat be a szálloda területére.

 

16. - Szerződő kártérítési felelőssége

16.1. A Vendég felelős mindazon okozott kárért, melyet a Szolgáltató vagy egyéb harmadik fél a Vendég, vagy az ő kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó személy(ek) hibájából elszenved.

16.2. A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt Szolgáltatónak megfizetni. Ez a felelősség akkor is fennáll, ha károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.

 

17. - Szolgáltató jogai

17.1. Amennyiben a Vendég az igénybevett szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó és vállalt kötelezettségének nem tesz eleget, Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon személyes tulajdonában álló tárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.

17.2. Amennyiben a Vendég a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, Szolgáltatónak jogában áll követelései ellenértékét a törvényi keretek által meghatározott módon behajtani.

 

18. - Szolgáltató kötelezettségei

Szolgáltató köteles:

  • a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatásokat az érvényes  irányelvek szerint teljesíteni, végrehajtani.
  • a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, azokat írásban is rögzíteni, a Panaszkezelési Szabályzatban leírtak szerint.

 

19. - Szolgáltató kártérítési felelőssége

19.1.1. Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, amely a szállodán belül, bizonyíthatóan a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.

19.1.2. A felelősség nem terjed ki azokra a káresetekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső, elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.

19.1.3. Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová a Vendég nem léphet be, de azokat köteles egyértelműen a Vendég tudomására hozni. Az ilyen helyeken történt károkért, okozott sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

19.1.4. A Vendégnek az őt ért káreseményt azonnal jelentenie kell a szállodában. Minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, az esetleges rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/a rendőrségi eljáráshoz szükséges.

19.2.1. Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért, amelyet a Vendég személyes értékeinek elveszése vagy megsérülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt helyen helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit azok átvételére jogosultnak tartott.

19.2.2. Értéktárgyakért, bankkártyáért és készpénzért a Szolgáltató csak abban az esetben felelős, ha azt kifejezetten megőrzésre vette át, vagy a káresemény olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. A bizonyítás a Vendéget terheli.

19.2.3. Szolgáltató parkolójában elhelyezett gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A parkoló gépjárművekben keletkezett károk keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja és amennyiben a kár neki felróható gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt.

19.2.4. Szolgáltató a szálloda egyéb területein hagyott értéktárgyakért felelősséget nem vállal.

 

20. - Titoktartás

Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során, köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény illetve az adatvédelemre vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően eljárni.

 

21. - Vis Major

Azon ok vagy körülmény (pl: háború, sztrájk, tűz, időjárásbeli viszontagság, víz- áramhiány bekövetkezése), amely felett a felek nem bírnak ellenőrzéssel, a feleket egyenrangúan felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, mindaddig, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a minimálisra szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák, az eredeti szerződéses állapotot visszaállítsák.

 

22. - Alkalmazandó jog, eljáró bíróság

Szolgáltató és Szerződő felek közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerinti, hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

 

23. - Weboldal

23.1. Szerzői jog

A felhasznált képek és logók elrendezését, illetve az egyéni hozzájárulások gyűjteményét szerzői jog védi. Bármely, a weboldalon elhelyezett adatnak, egyéb elektronikus vagy nyomtatott kiadványba történő átmásolása vagy felhasználása, nem engedélyezett a Boutique Hotel Gaia előzetes beleegyezése nélkül.

23.2. Hivatkozások, linkek

A Boutique Hotel Gaia nincs befolyással a weboldalán belinkelt vagy hivatkozott, harmadik fél tulajdonában lévő anyag megtervezésére és tartalmára.

23.3. Cookie

Weboldalunk látogatásakor egy ismétlődő cookie (kis szövegfájl) keletkezik, amely mentésre kerül az Ön számítógépének merev meghajtóján. A cookie lehetővé teszi az Ön felismerését, amikor internetes oldalunkat meglátogatja, megkönnyítve böngészését az oldalon.

23.4. SSL biztonság

Biztonságát garantálandó és fokozottan bizalmas adatkezelést biztosítandó, weboldalunk SSL adatvédelmi kódoló szoftvert alkalmaz online foglalások esetében. Az Ön hitelkártya száma és bármely egyéb információ, amelyet Ön különböző kérdőívek kitöltésekor beír, automatikusan adatvédelmi kódolásra kerül, és a hálózaton történő továbbítás során védelem alatt áll. Amint az információ beérkezik szerverünkre, dekódolásra kerül egy egyedi magánkulcs használatával. Az SSL lehetővé teszi böngészője részére a weboldalunkra történő kapcsolódást és egy biztonságos kommunikációs csatornában történő megállapodást, áttekinthető módon. Az SSL a legszélesebb körben alkalmazott és legsikeresebb biztonságos ügyleti rendszer ma. E rendszer használatához Önnek egyszerűen ellenőriznie kell böngészője összeférhetőségét.

23.5. Analitika

Weboldal analitikai eszközt használunk, amely egy adatsorozatot készít és nyomon követi, miként használják látogatóink internetes oldalunkat. Amikor Ön felkeresi internetes oldalunkat, cookie-kat hozunk létre azzal a céllal, hogy rögzítsük, mire keresnek rá internetes oldalunkon, illetve, hogy személy szerint nem azonosítható információt nyerjünk erről. Ez az eszköz segít nekünk javítani az Ön online élményét és fokozni internetes oldalunk felhasználóbarát jellegét. Soha nem használjuk személyes információ gyűjtésére. A legtöbb böngésző automatikusan elfogadja e cookie-kat, azonban Ön ezeket kitörölheti. Mindazonáltal lehetséges, hogy bizonyos tulajdonságokat nem tud használni internetes oldalunkon, amennyiben úgy dönt, nem fogadja el a cookie-kat.

23.6. Hírlevélre történő feliratkozás

A hírlevélre történő feliratkozás esetén, a név és az e-mail cím önkéntes módon történő megadásával a felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy részére a Gaia Kft. elektronikus levelet küldjön. A Gaia Kft. biztosítja azt, hogy a hírlevélről a felhasználó bármikor leiratkozzon a marketing [at] gaiahotel.hu e-mail címre küldött lemondási kérelem útján.